boek een strategiesessie met maurits dekker

Het is de schrik van elke bestuurder, zorgmanager of teamleider...


Als het systeem en de bijbehorende processen niet goed functioneren, als de sfeer er niet beter op wordt en de kans op incidenten toeneemt. Als het goede zorgpersoneel opstapt, de resultaten van de zorg achteruit gaan en de klanten voor een andere zorgaanbieder kiezen.


Is het niet beter als:

Medewerkers enthousiast en betrokken aan het werk zijn, zonder dat ze het gevoel hebben dat ze steeds achter de feiten aanlopen;

Uw medewerkers niet meer hoeven te verdwalen in een woud van regels, maar direct weten waar hun verantwoordelijkheid ligt en hoe ze snel informatie kunnen ontsluiten;

De professional voldoende ruimte krijgt om binnen de wettelijke kaders naar eigen inzicht goede zorg te verlenen.

Neemt het bij u ook veel onrust weg als u weet welke processen essentieel zijn voor úw organisatie?

Maurits Dekker - Kwaliteitsadviseur in de zorg

In een gratis strategiesessie ga ik graag hierover met u in gesprek. 

Ik geef u graag nieuwe inzichten die bijdragen aan een kwaliteitsmanagementsysteem op maat, waarmee u en uw medewerkers aan de slag kunnen gaan.


Ik ben een onafhankelijk denkende idealist met een missie, een sterke drive en een praktische insteek. Ik ben een ondersteuner die steeds de samenwerking zoekt, relaties wil opbouwen, vertrouwen wil geven én krijgen. Ik ben gemotiveerd tot op het bot.

Profiteer van mijn 35 jaar lange ervaring in zeer uiteenlopende (zorg)organisaties. 


Vraag nu een gratis een strategiesessie met mij aan en zet de eerste stappen naar een kwaliteitsmanagementsysteem dat de kwaliteit van zorg binnen uw organisatie wezenlijk verandert.

Hoe ziet het gesprek eruit?

In het gesprek kunt u het volgende verwachten:

Dit wel

  • Advies over de bijdrage die het systeem kan hebben aan het realiseren van de doelstellingen van de organisatie
  • Inrichting van een systeem dat terug gaat naar de bedoeling van uw organisatie
  • Redeneren vanuit de liefde voor klanten
  • Kritische, opbouwende blik op de wijze hoe de kwaliteit van zorg georganiseerd is
  • Werken aan het grotere geheel en de samenhang tussen de onderdelen
  • Visie op essentiële, betekenisvolle acties die direct bijdragen aan kwaliteit 

Dit zeker niet

  • Advies over de technische inrichting van uw systeem, zonder de doelstellingen van de organisatie hierin te betrekken
  • Het op orde brengen van het reeds gedocumenteerde systeem
  • Redeneren vanuit regels en systemen
  • Een gesprekspartner die vooral ja knikt en zijn mening onvoldoende durft te geven
  • Werken aan onderdelen van het systeem, zonder oog voor de samenhang
  • De visie dat ‘als u alles opschrijft’ het wel goed komt’

Conclusie:

Aan het eind van het gesprek heeft u nieuwe frisse inzichten waarmee u de kwaliteit van zorg kunt verbeteren.

Drie redenen om vandaag nog deze gratis sessie aan te vragen:

1.

De (kwaliteit) managementsystemen vraagt veel onderhoud en aandacht van uw beleidsmedewerker. Wat zou het prettig zijn als die zich met zaken bezig kan gaan houden die er echt toe doen!

2.

Goede professionals raken gedemotiveerd en gefrustreerd door dingen die ze moeten in het kader van kwaliteitsmanagement (bijvoorbeeld allerlei registraties) maar die geen bijdrage opleveren aan de kwaliteit van de zorg. Voorkom dat ongemotiveerde medewerkers hun heil elders zoeken.

3.

Iedere dag dat er onvoldoende zicht is op de resultaten van het werk,  levert u en de organisatie onzekerheid op en het risico dat de werkprocessen niet effectief zijn. Dezelfde fouten / afwijkingen herhalen zich steeds en dat heeft een negatief effect op uw klanten en/of medewerkers. Dit levert onvrede op en kost onnodig geld.

Wilt u de volgende externe audit ontspannen en zelfverzekerd instappen, vanuit rust, zelfvertrouwen én met enthousiasme?

Wilt u niet meer iedere dag druk zijn met brandjes blussen waardoor u niet aan uw (lange termijn) doelstellingen kunt werken?
Wilt u zich gewoon kunnen richten op nóg betere kwaliteit van zorg?


Vraag dan nu uw strategiesessie aan.

vraag het gesprek aan

een greep uit de organisaties waar ik voor werkte: